از خیابان ستارخان که رد شوید ، مخصوصاً اگر وقت ناهار یا شام هم باشد ، امکان ندارد شلوغی جلوی رستوران نشاط ، توجه شما را به خودش جلب نکند . اگر کمی اهل شکم باشید ، حتماً ساندویچی فریدون ( به کسی نگویید : همان فری کثیف خودمان ! ) را هم می شناسید از خودتان سوال می کنید چرا از بین این همه رستوران و کبابی و ساندویچی ، چند تاشون همیشه شلوغند؟ چرا آنها همیشه و در هر حالی مشتریانشان را حفظ کرده اند؟

موقعیت مکانی خاص رستوران!؟

از ستارخان رد شده اید و در کوچه پس کوچه های شهرآرا ، پیتزا ترنج را می بینید که اصلاً موقعیت خوبی ندارد، ولی باز هم همان داستان است ! صف مشتریان ، پارکبان دم در و تعجب شما! اما چرا؟ راز موفقیت؟

حفظ طعم غذای ثابت در رستوران

همه کسانی که در این صنف هستند می دانند که باید غذا را با همان مزه ای تحویل مشتری بدهند که از روز اول داده اند . این کار واقعاً سخت است . مخصوصاً وقتی تامین کننده ها عوض شوند ، یا کیفیت کارشان تغییر کنند و یا شما آشپز جدیدی را استخدام کنید . ولی به هر حال این یکی از مهمترین رمز های پایداری و موفقیت است و نیاز به پبش بینی زیرساخت ها تمهیدلا لازم در طرح کسب و کار رستوران دارد.

یک بار در پیتزا پاشا یکی از مشتریان به مسئول رستوران گفت « هنوز هم همون مزه ۵ سال پیش رو داره … عالیه

در کسب و کار های دیگر هم همینطور است . اگر همان کیفیت خوب کارشان را که از روز اول داشته اند حفظ کنند ، یک گام به موفقیت نزدیک تر شده اند. اگر شما همان پشتیبانی از خدماتتان را که روز اول ارائه می دادید ، دنبال کنید، چرا باید مشتری راضی خود را از دست بدهید ؟ اگر بتوانید به برنامه هایی که در بیزینس پلن رستوران خود تعریف کرده اید، پایبند باشید، چرا مشتری باید ناراضی گردد؟

تمایز در رستوران

اگر یک محصول خاص داشته باشید که دیگران نتوانند مثل آن را داشته باشند و بتوانید برند موفق رستورانی خود را بسازید،  شما احتمالاً برنده اید و گامی در جهت رسیدن به موفقیت برداشته اید و یا حتی شما اولین باشید و در ضمن اولین بودن ، کیفیت خوبی هم ارائه دهید 

توجه به اصول بنیانی رستوران داری

یخچال رستوران های مورد بحث ما ، تنوع زیادی ندارد ؛ مثلاً ترنج فقط نوشابه مشکی زمزم دارد . از آن طرف کسی که به رستوران آنها آمده است ، برای غذای خوبشان آمده ، نه برای تزئینات در و دیوار ، پس تقریباً این بخش در این رستوران ها وجود ندارند . این رستوران ها معمولاً شماره نمی دهند و جالب اینکه بعضی هایشان حتی از دستگاه پوز برای پرداخت استفاده نمی کنند. اصل اینست که غذای خوب ( محصول خوب ) دست مشتری بدهید، اینکه ظرف غذا چطوری باشد ، تزئینات داخلی ، جای نشستن و … در مرحله بعد است.

 

کیفیت مناسب مواد اولیه در رستوران

آقا فریدون می گفت خودش هر روز برای تهیه مواد اولیه می رود و بهترین ها را انتخاب می کند ؛ می گفت نمی گذارد یک لکه چربی روی گوشتی که می خرد باشد. رستورانی ها می دانند که اگر کیفیت کارشان را پایین بیاورند ، مشتری وفادار دیگر معنی پیدا نمی کند. اینها همان رستوران هایی هستند که برنامه کسب و کار رستوران خود را بر پایه حفظ کیفیت و وفادارسازی مشتری بنا کرده اند.

سرو حجم غذای راضی کننده و مناسب مخاطب در رستوران

خیلی از کسانی که زیاد به رستوران ها می روند ، اهل شکم هستند . یعنی اگر شما در مقام رستوران دار باشید ، می دانید که مشتری های شکمویی دارید ! پس چگونه می توان این مشتریان عزیز را راضی کرد ؟ با غذای زیاد ! چیزی که همه برند هایی که معمولاً جای دیگری هم شعبه ندارند ، آن را رعایت می کنند . آنها می خواهند مشتری ، خوب سیر شود ؛ چون برای همین به رستوران آنها آمده است

سرعت تحویل غذا در رستوران

در ساندویچی فریدون ، مخصوصاً وقتی خودشان پای دخل باشند ، فاصله سفارش شما تا تحویل ساندویچ ، کمتر از ۳ دقیقه خواهد بود

راستی چه کسی از بالا بودن سرعت تحویل غذا در رستوران بدش می آید ؟ مخصوصاً که این روزها همه عجله دارند و میخواهند سریع به آنچه میخواهند برسند

نیش مارکت در مشتریان رستورانی

مخاطب رستوران هایدا و کباب ترکی نشاط قشر متوسط جامعه است . مخاطب رستوران فری کثیف ، کمی بالاتر و مخاطب ترنج ، افرادی با جیب پر پول تر

صاحبان این کسب و کارها ، مخاطبانشان را می شناسند و سعی می کنند آنها را حفظ کنند و بهترین خدماتی که می توانند را به مخاطبی که نشانه گرفته اند عرضه کنند. هایدا اگر بخواهد قیمت هایش را افزایش دهد، ممکن است مشتری های وفادارش را از دست بدهد و ترنج هم اگر بخواهد در ازای کم کردن از میزان غذایش و یا هر دلیل دیگری، ارزان تر بد، شاید مشتری های جدیدی پیدا کند ولی مسلماً مشتری های وفادار قبلی اش را دیگر نخواهد داشت.

 

از طرفی ، رستوران های مورد بحث ما جای کافی و مناسبی برای نشستن مشتری ندارند ؛ مسلماً خیلی ها هم به رستورانی می روند که بتوانند با آرامش غذایی بخورند و با همراهشان هم صحبت شوند . اولویت آنها غذا نیست ، محلی برای آرامش است … پس نمی توانند از رستوران های مورد نظر ما لذت ببرند و البته این رستوران ها هم مخاطبشان را طیف دیگری می دانند

همه این موارد باعث شده است که بیشتر این رستوران ها ، بدون اضافه کردن شعبه ، بدون تبلیغات ، بدون هزینه های جانبی و … به محبوبیت برسند و مشتری های مخصوص و راضی خودشان را داشته باشند. آنها مشتریان وفاداری دارند که حاضرند مسیرشان را دور کنند ولی از غذای آنها استفاده کنند

منبع: 


restaurantnews رستوران ,مشتری ,غذای ,کیفیت ,مشتریان ,داشته ,آنها آمده ,مواد اولیه ,کنند آنها ,رستوران آنها ,داشته باشند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هتل آرسان BEST MOVIES IN THE WORLD بنیاد نیکوکاری دست های مهربان وبگاه ابهر1378- وبگاه هر ایرانی و ابهری شیراز مووی | دانلود رایگان فیلم نقاشی ساختمان لذت اینترنت جبدرق chidazin